Παρασκευή 2 Απριλίου 2010

Real Men Don't Rape

Η Νάταλι Κάρνιφ μιλάει για την προσπάθειά της να καθίσει στο σκαμνί ο άνθρωπος που τη βίασε πριν από πέντε χρόνια!

Οι άλλοι πρωταγωνιστές «Το δικαστήριο καλύπτει τον βιαστή μου»
Απογοητευμένη από την κωλυσιεργία της Ελληνικής Δικαιοσύνης δηλώνει η καναδή δημοσιογράφος
«Στις δύο πρώτες δικασίμους ούτε καν ειδοποιήθηκα. Την τρίτη φορά  ειδοποιήθηκα εκπρόθεσμα, δεν  μπόρεσα να έρθω και μου έβαλαν πρόστιμο  220  ευρώ. Ακολούθησε μια απεργία των δικαστικών  υπαλλήλων και μια  ασθένεια του κατηγορουμένου, για να φτάσουμε σήμερα σε μια ακόμη   αναβολή. Την έκτη!». Η περιπέτεια της Νάταλι  Κάρνιφ συνεχίζεται  τουλάχιστον μέχρι τον  Ιανουάριο του 2011
Δέχθηκε να με συναντήσει υπό έναν όρο: Να πάω να την πάρω από το Μετρό. Να πιούμε καφέ, να συζητήσουμε ό,τι θέλω, αλλά μετά να τη γυρίσω ξανά στον σταθμό. Δεν ήθελε να κυκλοφορήσει μόνη της στους δρόμους της Αθήνας. Μα πώς μπορεί μια γυναίκα να είναι τόσο φοβισμένη, σκεφτόμουν, ενώ την περίμενα στην έξοδο του σταθμού του Μεγάρου Μουσικής. Στα χαρτιά είχα δει όλη την ιστορία της. Αθήνα 2005- τουρίστρια- Ακρόπολη- υπνωτικόβιασμός- Αστυνομία και μια δίκη που δεν έχει γίνει ακόμη. Στο ιντερνετικό μπλογκ της http://athensrapetrial. blogspot. com η Νάταλι έχει ανακοινώσει ότι αυτές τις ημέρες θα είναι στην Αθήνα, σε μια ύστατη προσπάθεια να δικάσει τον βιαστή της. Γυναίκες και άνδρες από το Μόντρεαλ τις στέλνουν μηνύματα συμπαράστασης και γράφουν σκληρά λόγια για την Ελληνική Δικαιοσύνη.
Όλοι ξέρουν ότι η προσπάθειά της να δικάσει τον άνθρωπο που τη βίασε κρατάει από τον Αύγουστο του 2005. Μία φωτογραφία έχει ένα μήνυμα για όλους τους άνδρες: «Οι αληθινοί άνδρες δεν βιάζουν». Είναι γραμμένο με κόκκινο μαρκαδόρο στην κοιλιά μιας ημίγυμνης γυναίκας.

Την ημέρα που τη συναντώ η Νάταλι έχει γενέθλια. Κλείνει τα 33 της. Φοράει ένα ελαφρύ φουστάνι με πέδιλα βέβαια- οι Καναδοί πάντα ζεσταίνονται στην πόλη μας, ακόμα και τον Μάρτιο - και κουβαλάει δύο τσάντες. Στη μία είναι τα χαρτιά της υπόθεσής της. Ένα διστακτικό χαμόγελο τη συνοδεύει μέχρι να φτάσουμε στο καφέ. Το βλέμμα της είναι εξεταστικό. Είναι άλλωστε και αυτή δημοσιογράφος. Δουλεύει στο ραδιόφωνο του CΒC και τα βράδια γράφει ένα βιβλίο. «Για το ταξίδι μου και όχι γι΄ αυτό που μου συνέβη», μου διευκρινίζει.

Το ενδιαφέρον μου για την περιπέτειά της την παραξενεύει.

Νιώθεις άβολα να μιλάς για εκείνη την ημέρα;

Καθόλου. Μπορείς να με ρωτήσεις ό,τι θέλεις. Μπορούσες πάντα να μιλάς γι΄ αυτό; Από την πρώτη ημέρα;

Πάντα. Ίσως τις πρώτες ημέρες να είχα έναν δισταγμό.

Τι έγινε λοιπόν;
Έκανα ένα ταξίδι. Ένα ταξίδι από χώρα σε χώρα, που διήρκεσε έναν χρόνο. Ένας από τους σταθμούς ήταν και η Ελλάδα.

Μόνη;
Δεν ήμουν μόνη. Σε κάθε σταθμό έκανα και διαφορετικούς φίλους.

Και τι έγινε στην Αθήνα;
Σε μία από τις βόλτες μου στην πόλη συνάντησα έναν άνδρα. Με ρώτησε κάτι... Δεν ξέρω ακριβώς τι. Σαν να έψαχνε για κάποια οδό. Όταν κατάλαβε ότι δεν είμαι Ελληνίδα, προσφέρθηκε να μου κάνει μια μικρή ξενάγηση.

Και τον εμπιστεύθηκες.
Δεν ήμουν καχύποπτη. Δεν υπήρχε λόγος. Θα ήταν μια μικρή ξενάγηση στην Ακρόπολη. Θα ήμασταν ανάμεσα σε κόσμο. Ήταν ένας άνδρας γύρω στα 45. Ούτε συμπαθητικός, ούτε αντιπαθητικός. Ένας φυσιολογικός άνδρας, έτσι φαινόταν.

Και πώς από την Ακρόπολη βρεθήκατε στο ξενοδοχείο;

Κάποια στιγμή είπε ότι πείνασε. Πήγε και πήρε μια τυρόπιτα. Τον είδα δηλαδή που μπήκε σε ένα μαγαζί και όταν γύρισε μου πρόσφερε τη μισή. Όταν ο άλλος σου δίνει από το φαγητό που τρώει δεν υπάρχει λόγος να ανησυχείς!

Την έφαγες λοιπόν χωρίς να καταλάβεις τίποτα;

Ήταν λίγο πικρή αλλά τότε δεν έδωσα σημασία. Μετά άρχισα να αισθάνομαι βαριά. Το κεφάλι μου, όχι το σώμα μου. Περπατούσα κανονικά. Το κεφάλι μου όμως συνεχώς βάραινε. Το επόμενο που θυμάμαι είναι ότι ξύπνησα σε ένα κρεβάτι ξενοδοχείου με αυτόν τον άνδρα στο πλευρό μου. Μόνο σαν εικόνα το θυμάμαι. Δεν μπορούσα να αντιδράσω. Το κεφάλι μου ήταν ακόμη πολύ βαρύ. Μετά φύγαμε από το δωμάτιο και με πήγε στο χόστελ όπου έμενα. Μάλλον με ταξί. Οι εικόνες ήταν μπερδεμένες στο μυαλό μου. Θυμάμαι μια φίλη μου στο χόστελ να ανησυχεί. Μόλις συνήλθα, συνειδητοποίησα ότι είχα βιαστεί.

Πότε πήγες στην Αστυνομία;
Αμέσως. Στο πρώτο τμήμα μου είπαν ουσιαστικά ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα. Επέμεινα. Πήγα και σε δεύτερο. Τελικά μου είπαν να πάω στο νοσοκομείο. Επισκέφθηκα τρία νοσοκομεία για να βεβαιωθεί ο βιασμός και να διαπιστωθεί ποια ναρκωτική ουσία μου είχε δώσει. Αισθάνθηκα πολύ άβολα γυρνώντας από γιατρό σε γιατρό και λέγοντας τα ίδια και τα ίδια.

Οι γιατροί δεν σου συμπαραστάθηκαν, δεν σε συμβούλευσαν τι να κάνεις;

Καθόλου. Μόνο ένας ιδιώτης γιατρός από την Αγγλία, που επισκέφτηκα αργότερα, μου έδωσε κάποια αγωγή και με συμβούλεψε τι έπρεπε να κάνω. Το χάπι της επόμενης ημέρας και τέτοια.

Τι σου είχε βάλει τελικά στην τυρόπιτα;

Ένα δυνατό υπνωτικό. Το Stillnox. Τo ίδιο είχε χρησιμοποιήσει για να ναρκώσει και τις άλλες κοπέλες. Έτσι έγινε γνωστός τότε στις αρχές. Ο βιαστής με την τυρόπιτα.

Κάνεις μήνυση λοιπόν και φεύγεις για τον Καναδά;

Ναι, έφυγα. Αλλά συνεχώς επικοινωνούσα για να δω αν τον έπιασαν. Τελικά έμαθα ότι συνελήφθη για τον βιασμό μιας κοπέλας από τη Δανία. Καταδικάστηκε, έμεινε για λίγο στη φυλακή και μετά αφέθηκε ελεύθερος.

Για πες μου για τη δική σου δικαστική περιπέτεια.

Στις δύο πρώτες δικασίμους ούτε καν ειδοποιήθηκα. Την τρίτη φορά ειδοποιήθηκα εκπρόθεσμα, δεν μπόρεσα να έρθω και μου έβαλαν πρόστιμο 220 ευρώ. Ακολούθησε μια απεργία των δικαστικών υπαλλήλων και μια ασθένεια του κατηγορουμένου, για να φτάσουμε σήμερα σε μια ακόμη αναβολή. Την έκτη!

Τι έγινε λοιπόν αυτήν την εβδομάδα;

Ανέβαλαν τη δίκη για τον Ιανουάριο του 2011. Η συνήγορος του κατηγορουμένου ισχυρίστηκε ότι είναι απασχολημένη με κάποια άλλη υπόθεση στην επαρχία. Μια υπόθεση που ανέλαβε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα. Τους είπα ότι είχα έρθει από τον Καναδά. Το ήξεραν άλλωστε. Τους παρακάλεσα να διακόψουν εν ανάγκη και να γίνει η δίκη την επόμενη εβδομάδα. Τίποτα.

Απογοητεύτηκες;
Μα, το δικαστήριο έκανε ό,τι ήταν δυνατόν για να μην πραγματοποιηθεί η δίκη. Ακόμα και αν δεν είχε ζητήσει αναβολή η πλευρά του κατηγορουμένου, η υπόθεση δεν θα μπορούσε να προχωρήσει καθώς ο επίσημος διερμηνέας που όφειλε να είναι εκεί απουσίαζε!

Στο δικαστήριο ήρθε αυτός;
Ναι. Φαινόταν σίγουρος. Σίγουρος πως δεν πρόκειται να πάθει τίποτα. Δεν ήταν ένας άνθρωπος μετανιωμένος... Περπατούσε στο δικαστήριο σαν να ήταν στο σπίτι του.

Αν μπει στη φυλακή θα νιώσεις καλύτερα;

Δεν πιστεύω στο οφθαλμόν αντί οφθαλμού. Αλλά δεν πρέπει να τον αφήσουμε να κάνει ξανά αυτό που έκανε σε μένα και στις άλλες κοπέλες.

Σε πόσες υποθέσεις βιασμού εμπλέκεται;

Εκτός από μένα το έχει κάνει και σε δύο κοπέλες από την Αυστραλία και σε μία από τη Δανία. Και για να είμαι ειλικρινής, νομίζω πως το έχει κάνει σε περισσότερες. Σίγουρα είναι περισσότερες. Απλώς φοβούνται να μιλήσουν ή απογοητεύτηκαν από τη στάση των Αρχών και δεν έδωσαν συνέχεια. Αυτός είναι και ο λόγος που λέω την περιπέτειά μου, για να παροτρύνω τις γυναίκες να μιλήσουν.

Θα είσαι, δηλαδή, παρούσα και στην επόμενη δικάσιμη. Το 2011;

Εννοείται. Αν και είχα πει στον σύζυγό μου ότι αν δεν γίνει τώρα η δίκη θα τη διέγραφα από μέσα μου. Και δεν θα ασχολιόμουν ξανά. Τελικά όμως δεν μπορώ. Θα επιμείνω μέχρι να δικαστεί. Δεν νομίζω ότι ήθελα ποτέ τόσο πολύ στη ζωή μου να ξεμπερδέψω με κάτι.

Συμπαραστάτες δεν βρήκες σε αυτήν την περιπέτειά σου;

Πολλούς. Όχι στη Δικαιοσύνη όμως. Στην αίθουσα αισθανόμουν ότι όλοι με κοιτούσαν εχθρικά. Αν εξαιρέσω τον Παναγιώτη Δημητρά και τη Ναυσικά Παπανικολάτου από το Ελληνικό Παρατηρητήριο Συμφωνιών του Ελσίνκι, που ήταν μαζί μου και με έκαναν να αισθάνομαι σιγουριά, έχω πολύ άσχημη γνώμη για τα δικαστήριά σας. Ελληνική Δικαιοσύνη είναι για μένα σχήμα απόλυτα οξύμωρο.

Συνεχίζεις να έρχεσαι στην Ελλάδα για διακοπές;

Φυσικά και συνεχίζω. Άλλωστε είμαι παντρεμένη με Ελληνοκαναδό από τη Ναύπακτο! Ποτέ δεν είπα ότι όλοι οι Έλληνες είναι κακοί.

Πότε τον γνώρισες;
Πολύ καιρό πριν παντρευτούμε και όταν μου συνέβη αυτό που συνέβη, σκέφτηκα ότι ξέρω έναν καλό Έλληνα που θα μπορούσε να με βοηθήσει με όλη αυτή τη γραφειοκρατία.

Μιλάει ελληνικά;

Όλοι οι Έλληνες του Καναδά μιλάνε ελληνικά! Μιλάνε ελληνικά, μαγειρεύουν ελληνικά, ζουν ελληνικά κι ας μην έχουν πολλοί από αυτούς καμία επαφή με τους Έλληνες της Ελλάδας. Στον Καναδά, λέμε πως για τους Έλληνες ο χρόνος σταμάτησε το 1957!

Φοβάσαι να κυκλοφορείς στην Αθήνα;

Ναι. Δεν θέλω να περπατάω μόνη μου στην Αθήνα. Δεν ξέρω τι ακριβώς φοβάμαι, αλλά φοβάμαι. Ξέρω πως οι πιθανότητες να μου ξανασυμβεί κάτι παρόμοιο είναι πολύ λίγες. Έπειτα όμως σκέφτομαι πως αυτός ο άνθρωπος κυκλοφορεί ελεύθερος. Κι αν τύχει και τον δω μπροστά μου; Πώς θα αντιδράσω;


Ο δράστης κρύβεται πίσω από αναβολές

O άνδρας που κατηγορείται για τον βιασμό κατά συρροή της Καναδής Νάταλι Κάρνιφ κατηγορείται ταυτόχρονα για τους βιασμούς δύο αυστραλών γυναικών.

Το 2005 η Αστυνομία συνέλαβε τον Ε.Α. με τη βοήθεια ενός τέταρτου θύματος με καταγωγή από τη Δανία. Τότε καταδικάστηκε σε πενταετή φυλάκιση για τον βιασμό της Δανέζας τουρίστριας και έπειτα από σχεδόν 18 μήνες αφέθηκε ελεύθερος.

Στις πρώτες δύο δικασίμους (το 2006 και το 2007) τα θύματα κλήθηκαν μόνο στα ξενοδοχεία όπου διέμεναν ως τουρίστριες το 2005! Την τρίτη φορά η Δικαιοσύνη κλήτευσε τα τρία θύματα στις χώρες τους αλλά εκπρόθεσμα! Το 2008 τα θύματα κλήθηκαν επιτέλους κανονικά, όμως η δίκη ματαιώθηκε λόγω απεργίας των δικαστικών υπαλλήλων.

Η επόμενη δικάσιμος ορίστηκε για το 2009, αλλά ο κατηγορούμενος ασθένησε οπότε δόθηκε αναβολή για τις 22 Μαρτίου 2010.

Το Ελληνικό Παρατηρητήριο των Συμφωνιών του Ελσίνκι (ΕΠΣΕ), που έχει αναλάβει την παροχή δωρεάν νομικής αρωγής στη Νάταλι Κάρνιφ, θεωρεί πως η Δικαιοσύνη από το 2005 μέχρι σήμερα έκανε ενέργειες και πήρε αποφάσεις που «διευκόλυναν» συστηματικά έναν κατηγορούμενο για βιασμούς κατά συρροή.

Το ΕΠΣΕ καταγγέλλει, εκτός των άλλων, την απουσία διερμηνέα για δεύτερη συνεχόμενη δικάσιμο, κάτι που θα «εξασφάλιζε» έτσι κι αλλιώς την αδυναμία διεξαγωγής της δίκης.

Το δικαστήριο μάλιστα δεν επέβαλε καμία ποινή στον διερμηνέα που απουσίαζε, παρ΄ ότι είχε επίσημα κληθεί από την Εισαγγελία (το ίδιο είχε γίνει και στη δικάσιμο του 2009). Ταυτόχρονα αγνόησε το αίτημα της Νάταλι Κάρνιφ να ανακληθεί η καταδίκη της για λιπομαρτυρία στη δικάσιμο του 2007, παρ΄ ότι ήταν προφανές από τα έγγραφα ότι δεν είχε κληθεί νόμιμα στον Καναδά. Το Παρατηρητήριο του Ελσίνκι καταγγέλλει επίσης την πρωτοφανή ενέργεια του ιατροδικαστή να μη συντάξει έκθεση μετά την εξέταση της Νάταλι Κάρνιφ το 2005 και ζητεί την άσκηση δίωξης κατά αστυνομικών, δικαστών και εισαγγελέων που ανέχθηκαν επί χρόνια την απουσία έκθεσης από τη δικογραφία.

Για όλα αυτά το ΕΠΣΕ θα προσφύγει στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, ζητώντας την καταδίκη της Ελλάδας για τη μη ορθή απόδοση δικαιοσύνης.


ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ στον ΣΤΑΥΡΟ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ,

ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Σάββατο 27 Μαρτίου 2010,ΤΑ ΝΕΑ

Διαβάστε και την έκθεση της Διεθνούς Αμνηστίας για τους βιασμούς γυναικών στον ανεπτυγμένο και στον αναπτυσσόμενο κόσμο (ευχαριστώ Δημήτρη για το link): http://www.amnesty.org.gr/library/news/2010/2010-03-08-01.htm

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

http://www.amnesty.org.gr/library/news/2010/2010-03-08-01.htm

Eloiz είπε...

Δημήτρη,πολύ σοκαριστικό το περιστατικό στη Φινλανδία,που θεωρείται και μέλος του ανεπτυγμένου κόσμου..